torsdag 20 september 2012

Att välja Glasögon...

Ja i dag blev det så av med ett besök till optikern innan jobbet.
mina glasögon har börjat gå sönder.. så det är dags att byta dem igen. ;-)
förutom det lilla problemet så behövde jag också ändra styrkan en aning... så snart så ska jag se bra också! ;-D.. det är ju en klar fördel faktiskt... men sen så står man ju där efter synundersökningen och ska välja ut nya bågar som man sedan ska dras med rätt länge... något som ju är jäkligt svårt nä man är så närsynt som jag är! hihihi.. det blir till att välja ut ett gäng bågar bland de olika.. ställa sig framför en spegel och sedan prova dem en efter en ....samtidigt som man kisar och stirrar på en suddig bild av sig själv i en spegel på 5 centimeters avstånd.. inte det lättaste med andra ord!
blir alltid något av en glad överraskning sen när man hämtar ut de nya glasögonen att Oj! var det såhär de såg ut!! hahaha. men förhoppningsvis så blir det bra!




1 kommentar:

  1. Härligt med nya brillor..Det är ju en förutsättning att kunna se när man provar dem och jag kan ju testa med linser ja..men hur välja när man inte ser nåt!?? Jag skulle behöva nya linser ja..men de kan ju inte justera så det blir bra längre och vill att jag ska ha progressiva glasögon istället. Konstigt nog ser jag HUR bra som helst med dagens glasögon. Hoppas du valde rätt och trivs med dem framöver..för såklart vill man se dom..hihi!
    Kramelikraaaam

    SvaraRadera