måndag 24 september 2012

Surfplatta med penna! ;-D

Ja så skaffade jag mig en surfplatta i alla fall då.. fast jag varigt tveksam till dem ett bra tag.. men nu i och med all pendling som stundar till jobbandet i Uppsala... ja då kände jag att det kunde vara kul och bra att ha en! ;-D alltid något att syssla med på pendeln liksom... ja för det är inte alltid man har energi att sitta o virka heller.. speciellt inte när man jobbat natt. då är man glad om ögonen är öppna liksom ;-D
 
Hur som så slog jag till på en Samsung Galaxy Note. det är samsungs surfplatta med tillhörande tryckkänslig penna. för normala människor så låter det säkert inte så upphetsande... men om man e knäpp, som jag.... så är det toppen!
det går nämligen att rita på denna apparat! hihihi.. något som är stenkul!
 
här är det första försöket med pennan och programmet...
 
 
och här är andra försöket.

 
den första bilden är gjord med inställningen för färgpenna..
bild nummer två är ritad med inställning för pensel. lite olika utseende på strecken och känslan i bilden. men båda två var lika kul att göra! ;-D
får se framöver hur långt jag kan ta det hela... fins lite olika program att använda också. ;-D
 
förutom ritandet så finns nu en rackarns massa spel  också. jag som sällan spelar på datorn. men simpla pusselspel och liknande är faktiskt rackarns kul om man har en stund att slå ihjäl. ;-D
 
mys nu på i höstens tecken... med ljus och diverse mys i soffan. ;-D

1 kommentar:

  1. Oj! Jag visst inte att du ska jobba i Uppsala sen..Samma jobb eller nytt? Bilderna är för härliga..och kissen är ju såå rasande söt ju. Du har inte försökt dig på att teckna av fotografier?? Det finns ju några på nätet som gör målningar på datorn efter foton. Nåt att slå sig på kanske??
    Med såna första resultat kommer du att bli helt suverän med plattan..*ler*
    Kram kram

    SvaraRadera