tisdag 23 april 2013

Köksfixande och Flaggstångsfällning.

Sicken kombo va!? hihihi.. men det är inte riktigt så galet som det låter. jag looovar! ;-)

Köket är ju under "tillfräschande" så att säga. började ju med att måla de fula bruna skåpsstommarna i en Antikvit färg istället. och det var en skarp förbättring vill jag lova! känns så mycket ljusare och trevligare i köket nu... så det var värt all den slit jag lagt ner på det hela.

till Vänster syns originalfärgen i skåpet.. en rödorange kulör.. och till Höger syns ett nyss omtapetserat skåp.. lite skillnad blev det allt! ;-)



Klart mycket snyggare nu efter målning och tapetsering!

 
Nu återstår lite andra saker i Köket att fixa iordning... däribland att sätta kakel. det du skymtar på bilden ovan är inte kakel, utan det är en plastmatta som sitter på väggen! bläää säger jag bara!
nä här ska vara kakel! och jag trooor att vi hittat ett som kommer passa bra. hoppas på det i alla fall.
 
 
ja sen när det gäller Flaggstången då.... Vi fick ju en flaggstång på gården i och med detta hus. har aldrig haft en flaggstång tidigare, men alltid velat ha en! så det var ju lite kul detta!.. tyvärr så var snöret trasigt. så det blev vi tvugna att fixa... så vi köppte nytt snöre och gav oss till att fälla åbäket!.. Det gick faktistk över förväntan smidigt ska jag säga. Den är hela 12 meter lång, och tack och lov är den gjord i Glasfiber. så det gick bra för mig och maken att både fälla och sedan resa upp den igen.
Prydnaden i toppen på vår stång är gjord i Glas upptäkte jag när vi fällt den.. är det vanligt tro? själv har jag bara sett dem i metall tidigare nämligen. men vår är gjord i glas och den är mycket vacker. :-D
 
 

1 kommentar:

  1. Det blir verkligen en stor förändring med dessa tapeter!! Det är ju alltid roligare att pyssla när det liksom är ens "eget"..:) Flaggknopp i glas har jag heller aldrig hört..men det låter fräckt. Då flaggas det väl på nationaldagen då kan tänka..*ler* Tänker på min granne..som önskade sig en spavistelse när hon fyllde år..och fick en flaggstång istället..haha! Hennes gube tänkte nog till där..fniss!
    Kul med bilderna du visar..så man ser vad som händer hos er..
    Kram kram

    SvaraRadera