fredag 13 juli 2012

Ny variant av ruta.

Ja ny för min del alltså.. inte så att jag uppfunnigt en helt egen.. ännu ;-D
hittade beskrivning på flera olika varianter av ruta.. och fastande för denna då den ger en liten blomma/stjärna i mitten!
nu behöver man ju inte hålla sig till bara två färger... men detta var första försöket och jag ville se hur det blev... när jag glad i hågen började på ännu en ruta så kom jag till näst sista varvet och upptäckte att jag virkat en stolpgrupp för lite i början! *morr* så det var bara att repa upp igen....
men skam den som ger sig!


Mitt första projekt är ju en babyfilt. och den är i det närmaste klar nu! ;-D
är nöjd med den faktiskt. men den kommer nog att bli större har jag en känsla av... hihihi har man väl börjat så kan man ju lika gärna fortsätta!


att virka ihop filten var ett jäkla jobb. kändes som om det tog år och dar!!.. men snyggt blev det, så jag är glad att jag valde denna metod och inte sydde ihop den... för resutlatet är verkligen värt mödan!.. titta bara så sött det blev med en liten fläta emellan rutorna!


mys på i sommaren nu vänner! och ha det gott!

4 kommentarer:

  1. Hej! Vad roligt att se din färdiga filt, när jag tittat till din blogg har det varit kul att se om filten är klar. Den blev jättefin. Karin

    SvaraRadera
  2. Sååå tjusig!!
    Nu är min pastellskapelse klar oxå..men det blev bara 5rutor X 5rutor..dvs. en kudde. Bakstycke blev ett tyg..så symaskinen måste ju fram..morr! Det var inte lätt precis..eftersom virkningen o tyget inte alls har samma egenskaper..Sur jag blev..Å så kommer guben och drygar sig...MÅSTE du göra nåt av allt du virkar då..Är det inte själva virkandet som e grejen?? Amen hallå...man kan inte sitta o skriva i sitt CV att man är en person som avslutar sina projekt och sen låta dem ligga o skrota ofärdiga heller..Guben är galen!!
    Nu har jag superångest...Vet inte vad jag ska virka eller sticka..och det känns som att jag MÅSTE..Tror jag provar din blomruta kanske..den är ju jättesöt!!
    Kramelikram till mästervirkerskan!!
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Snygga rutor! Jag kan rekommendera en lång kjol gjord med mormorsrutor. Jättesnyggt och superskön. Virka vidare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tackar! ja jag kan tänka mig att en kjol borde bli väldigt skön faktiskt!. ;-D projektet just nu är dock en något mer modest halsduk.. lite färre rutor som krävs tilld et! ,-D

      Radera