tisdag 17 juli 2012

Nya rutor ;-D


Ja för det är ju inte så att man kan hålla sig till en och samma variant om man e som jag! hihihi.. här måste provas nya saker serru!.. och efter första rutan i denna modell så finns nu också denna...
inspirerad av en prinsesstårta kan man lungt säga... får se var den komer hamna i för ett projekt sen då!..



Förutom prinsesstårtan så finns också denna... och denna blev jag riktigt nöjd med då det ser ut som 6 små hjärtan i en ring! färgvalet gör att det ser väldigt juligt ut också... hihihi. men inte mig emot!. tanken just nu är att det ska bli flera rutor av denna variant. i liknande dova färger. för här ska det bli en halsduk förstår ni! så då är det ju ok att använda sig av kraftigare mörkare färger.. för den ska ju användas på hösten/vintern ju!


beskrivningen till denna och flera andra rutor har jag hittat Här och jag rekomenderar dem varmt!. är kul att göra mormorsrutor med lite andra mönster än de alra vanligaste tycker jag. så hittar ni några andra bra ställen med beskrivningar så får ni gärna tippsa om dem!

mys på i den nästan höstiga sommaren nu vänner. så härs vi snart igen!

1 kommentar:

  1. De är ju såå läckra dessa...Även jag som inte ens gillar prinsesstårta börjar dreggla...haha! Tack för alla tips och idéer..två hjärnor blir så mycket bättre än en..*ler*
    Kramis Ninni

    SvaraRadera