torsdag 26 april 2012

Kreativitetsjunta!

Yepp! det ni! hahahah!


i stället för att dra igång en traditionell syjunta så startade vi en kreativitetsjunta!.. 
första mötet/träffen var hemma hos mig förra helgen. så där satt vi, fyra tjejjer runt bordet och pratade, skrattade, myste med lilla bebisen Julia och framför allt så pysslade vi allihopa! ;-D
Helt underbart trevligt faktiskt. så jag rekomenderar verligen fler att dra igång med något liknande... för det är superkul att få skapa tillsammans med andra. oavset om man stickar,virkar, broderar, skriver eller scrapbookar.. att göra det samman med fler är något helt underbart!...


Denna lilla boost av kreativitet var det som behövdes för att få mig att må bättre igen. känner att livet åter känns något ljusare. det finns hopp för framtiden helt enkelt!
en annan bra sidoefekt av detta är att jag äntligen tagit tag och börjat virka!... blev så inspirerad när min vän Ninni  började virka mormorsrutor till en filt...
så jag tiggde till mig mönstret hon använder sig av ;-D dock insåg jag rätt snabbt att om man inte har virkat sedan nioårs åldern så bör man kanske börja med något enklare.. ;-D  så därav så började jag i går virka på mitt livs andra grytlapp! hihihi.. den första var när jag var ca 9 år och den blev en Julklapp till min mormor... sned och dan vill jag minnas att den var.. men hon tyckte om den endå! ... men efter det så har det inte blivigt av att jag virkat något mer... ja tills nu då!.. tänkte få lite snitts på att virka vanliga fasta maskor innan jag ger mig på mormorsrutorna... så då är ju grytlappar ett rätt optimalt val tycker jag ;-D
kan hända att en blid letar sig hit såsmåningom.. vi får se! ;-D

1 kommentar:

  1. Heja!! Klart du fixar det..det gäller bara att övar upp så du får lyda maskor igen..*ler*
    Kreativitetsträff låter ju suveränt. Då kan man ju samtidigt uppgås och var o en pysslar med sitt. Man MÅSTE ju inte sticka o virka precis.
    Hade syjunta en gång i tiden..som spårade ur och bara blev skvaller o fikastund..haha! En idé att tuta igång nåt igen kanske..
    Ha det gott..skönt att höra att du ser lite ljusare på tillvaron..*ler*
    Kramelikraaaam

    SvaraRadera