fredag 27 april 2012

Städa städa varge fredag..... *blääää!*

 Jodå... ni läste rätt.... städa var det *suck*
ett elände att man måste städa så ofta tycker jag!... Tänk om det kunde hålla sig rent längre!... säg minst ett år i taget eller så?... det vore väll heeelt underbart! *saligt leende*

 
Nåväl... drömma kan man ju.. tyvärr så blir inte hemmet renare för det!? *mutter*  tänk så enkelt det hade varigt va!.. bara drömma att hemmet var rent och så blev det det!.... där har ni allt något att jobba på forskare i världen!!  ;-D

som den uppmärksamme läsaren kanske förstår så är jag inte speciellt förtjust i att städa. faktum är att jag gör nästan vad som helst för att slippa det hela!... avskyyyr att städa. tycker bättre om att tvätta faktiskt.... men att damma och damsuga.. Vidrigt!!
tyvärr så har jag faktiskt ett rätt utvecklat estetiskt sinne då... villket gör att jag SER när det blir stökigt och smuttsigt!.. maken min har tur där... han har inget sådant sinne alls!... spelar ingen roll hur det ser ut. han störs inte av det alls!
inte så att han är någon lortgris!! nej gud nej! men när det är stökigt hemma... han ser bara inte att det är stökigt. det är inget som stör honom!?.. mig stör det ofantligt!!
så då blir det bara till att röjja undan eländet och ta ett varv med snabeldraken också.


Denna bild skulle passa ypperligt hemma hos mig! hahahha! tillsammans med alla pälstussar efter katterna så skulle inte en jäkel kunna få för sig att jag slösat bort livet i alla fall! ;-D


1 kommentar:

  1. Ack ja..tänk om man hade dessa skygglappar som karlarna har. Min ser inte heller..utan tycker det är bättre att samla VIKTIG information i huvet i stället. Det får visst inte plats så mycket på den hårddisken..haha! Inte är det skitkul att städa precis..men jag mår alltid bättre efteråt..än innan..så då gör man ju det såklart. Allt för sitt välbefinnande..*ler*
    Ha en go och trevlig helg..
    Kramis Ninni

    SvaraRadera