torsdag 28 juni 2012

Never ending story....

Ja att foga samman Mormorsrutor alltså. attan en sådan tid det tar!!! men snyggt blir det i slutänden i alla fall... och det är ju det som är det viktiga. ;-D
Här finns den Instruktion för samanfogning av mormorsrutorna som jag använt mig av. resultatet blir väldigt snyggt.. blir som små knappt synliga flätor i skarvarna. en variant som jag tror kan vara läcker är att använda sig av ett färgat garn vid samanfogningen. precis som hon gör i instruktionen. även om hon gör det för kontrastens skull ;-D men en knäppjök som jag skulle göra det för den snygga effektens skull istället. hihihi... fast just denna gång använder jag mig av vita kanter och vit tråd att foga samman med.

Filten är 8x8 rutor. så totalt är det 64 rutor i den. inte så illa för första gången va! ;-D .. tanken är att det ska tillkomma en virkad kantbård runt hela filten sen när jag väl är färdig med all samanfogning. och nästa tanke är att göra tre lika stora filtar och sedan foga saman dem till en stor fillt ;-D .. jobbar mig fram till en vuxenfillt här om ni inte förstod mina tankar ;-D ... får se hur det blir helt enkelt.... bild på projektet kommer.. så fort jag är klar med samanfogningen av denna filt så kommer ni få se den här! ;-D  men för ögonblicket får ni allt vänta lite till.. hihihi.

i övrigt så har vi fortfarande semester. även om halva har gått nu.. vi funderar på en tripp till Ullared... men det hänger lite på vädret och vad vi känner för. just i dag så har maken byggt IKEA möbler och jag suttigt och fogat samman rutor. vi har båda jobbat med detta hela dagen. rätt så skönt faktiskt. ;-D och bådas projekt blir jättebra!.. bild på nya möbeln blir det också.. när den är klar och inflyttad i! just nu ser vardagsrummet mer ut som en krigszon än något annat.... så det förevigar jag inte! hahaha.

ha det bra ute i sommarsverige och njut!

1 kommentar:

  1. Tjoho vad det går undan hos dig..Visst är det så..att bara man ser en bild i huvet på det färdiga projektet så blir det såå mycket lättare att fortsätta och fortsätta..Att virka ihop dem är sååå dryyygt..jag vet..men det blir ju så mycket snyggare resultat än att sy. Åhå ja..redan planer på en vuxenfilt..Det blir ju rackarns mysigt på balkongen i svala höstkvällar..fast ni är ju två förstås..hehe så du får nog fortsätta och fortsätta och fortsätta..haha!
    Nu är jag rasande nyfiken..både på projekt rutor OCH Ikea-looken..Skynda, skynda..innan jag spricker..haha!
    Ha en go helg nu..
    Kramelikraaaaaaam

    SvaraRadera