tisdag 19 juni 2012

och fyra blev till 33...

Ja nu pratar vi Mormorsrutor alltså.. inte min ålder! ;-D jag gav mig ju äntligen på att virka mormorsrutor för några dagar sedan... och det som då blev fyra rutor har nu vuxigt till 33 rutor.. man kan säga att jag fastnat i det eviga rut-träsket så att säga! ;-D ... min tanke är att börja med att göra en babyfilt... inte för att jag väntar barn utan för att det känns som en lagom storlek att börja med... och nån gång så kanske det blir ett litet småknytt.. så det skadar ju inte att vara förberedd tycker jag! ;-D
gäller nu bara att komma fram till hur jag ska sätta ihop rutorna och i villket mönster.... kanske lite småknasigt att inte ha bestämt det innan man virkat 33 rutor... men jag låter det helt enkelt växa fram lite i taget ;-D... får se hur många rutor det blir framöver.. just nu så har det ju varigt näst intill non-stop tillverkning på dem! men varför lägga ifrån sig virknålen när man har inspirationen flödandes?

en annan nyhet är att jag äntligen fått tillbaka min dator!! yay!! den har varigt inlämnad på reparation i nästan två månader och har varigt bittert saknad! men så nu äntligen är jag tillbaka i hobbyrumet igen och inte vid makens dator. ;-D Härligt!!

ta hand om er vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar