fredag 15 juni 2012

Virkfeber var det ja...

Jo det är nog sant som Ninni påpekade.. jag har drabbats av virkfeber.. och rätt rejält också tydligen! ;-D
Provade äntligen på att virka en mormorsruta enligt Denna beskrivning.. efter att ha startat om tre gånger så blev en äntligen färdig.. och så ännu en.. och ännu en... nu ligger här fyra vackert mörkgröna Mormorsrutor färdiga framför mig... och fler blir det! ;-D  siktet just nu är en babyfilt. inte för att jag har någon liten krabat på gång tyvärr. utan helt enkelt för att det är lite lagom storlek på filt att börja med kände jag! en får inte va dum int! heheheh.. sen om jag inte lestnat ur på rutor så går det ju alltid att fortsätta så att säga... ;-D
får se villka färger ajg ska blanda in i detta projekt sen också... för en filt i enbart mörkgrönt känns inte så lockande faktiskt... lite mer omväxling vill jag allt ha!

1 kommentar:

  1. Haha...så du blev biten du med..anade att det skulle bli så..Jag har inte lessnat ur än..och då har jag gjort sååå många. De senaste brunvita rutorna ska bli stora kuddar istället för en pläd..så då behövde jag lite mer rutor..hrm,hrm.
    Nu vill jag ju såklart SE dina rutor..så jag kan ANA hur bebisfilkten kommer att se ut..*ler*
    Kramelikram..och förlåt att jag lurade dig till detta..

    SvaraRadera