torsdag 9 augusti 2012

Halsduk i Mormorsrutor

Ja så var det så dags då... en liten smygtitt på de rutor jag jobbar så hårt med just nu! ;-D
har nu totalt 41 stora rutor samt 4 smårutor klara. tanken är att halsduken ska bli tre rutor bred och 20 rutor lång. den kommer monteras ihop som på bilden här.. detta är ena änden, därav de 4 smårutorna ;-D så att de andra rutorna hamnar lite omlott med varndra!



Alla rutor förutom de små är virkade på samma sätt. de har alla en kant i ljusgrått men förutom det så är alla rutorna unika. de färger jag använt syns på bilden, men jag ahr hela tiden varierat färger och mönster mellan dessa för att försöka skapa unika rutor hela vägen. just nu är det 18 rutor kvar att virka.. så jag hoppas att min idé håller hela vägen ;-D 
som synes på bilden ovan så är de också samanvirkade med rött garn i stället för att macha kantens ljusgråa färg. tyckte det blev en vacker brytning.. och förhoppningsvis så kommer det ge intrycket av att det hela hänger ihop snyggt. är ju inte kul om slutresultatet ser osamanhängande och fult ut. ;-D 


Bilderna ovan är ju tagna på väldigt nära håll... så förhoppningsvis så kommer inte den färdiga halsduken se fullt så rörig ut. ;-D bilder kommer komma när den är klar också självklart. ;-D

min vision var ju att skapa en halsduk i juliga färger.. och ännu så länge så är jag nöjd med det hela!. denna kommer nog bli snygg tillsamans med en svart jacka i vinter. eler vad tror ni?

2 kommentarer:

  1. Helt garanterat superfräsch!! Det ser ju jätteläckert ut när du blandar storlek på rutorna..har jag inte ens tänkt på att man kan göra..*ler*
    Du kommer att vara en jättesöt julpingla i den kreationen som INGEN annan har..och såklart vill man se ett foto sen där du modellar med färdiga verket..*ler*
    kraaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Jättefint att blanda storlekarna och vad kul det ska bli att se när din juliga halsduk är klar. Karin

    SvaraRadera