onsdag 22 maj 2013

Färdig Spindelsjal!

Så blev min Spindelsjal klar!
Här syns en liten del av den... den är nämligen rätt stor... så att lyckas få med hela på bild är lite småsvårt!
men det ska nog lyckas det också såsmåningom. ;-D
 
 
 

Garnet som ajg använt är ifrån Järbo Garn och Heter Raggi. antar att det egentligen är tänkt till raggsockor då... men jag tyckte det var så fint på nystanet, så jag köppte det endå! min sjal blev kanske lite väl melerad till färgen.... men jag tycker om den endå! hihihi..
sen valde jag att göra fransar på den också.. istället för att virka en liten "spetskant". kände att det inte riktigt passade med spetskant på denna på något vis...?


1 kommentar:

  1. Den blev sååå snygg!! :) Den där måste ju vara riktigt varm o skön. Tycker inte riktigt jag har användning för såna där tunna o skira saker...o mina ponchos är oftast i grövre garn. Du kan vara stolt min vän..Såå fin! :) Har inte fått ögonen på Raggi tidigare...men NU..;)
    Kraaaam

    SvaraRadera