lördag 11 maj 2013

Spindelsjal... helt klart ett beroende!

Jag läste varningen som en annan bloggerska skrivigt. att virkande at Spindelsjalar är högst beroendeframkallande.... hö hö hö tänkte jag.. och gav mig glatt i kast med hennes utmärkta mönster...  Jag är nu Hooked!
det här är Minst lika beroendeframkallande som att virka mormorsrutor!.. jistanes!
det roligaste är att det känns som att man kommer nånvart med det hela också!.. snart är min första sjal klar faktiskt.
bloggernskan, vars mönster jag följer, brukar virka så hon har 6 stycken "spindlar" på raken... min sjal har just nu 8 och jag har just påbörjat nästa rad med 9 stycken i... ;-D men så ville jag ha en stor sjal också.. och inte en halsduk/scarf...
mitt hitills största projekt i virkväg är detta. känner mig lite stollt över det faktum att jag faktiskt virkar något som jag själv kommer att använda mig av.

mönster hittar ni Här

tjingeling vänner! och ha en Härlig Helg!

1 kommentar:

  1. Jamen nu vill man ju SE den..haha! Säga A men inte visa B..fast det blir nog ett mästerverk o inte alls nåt B..*ler* Min får räcka nu..och jag tycker inte alls att jag blev inspirerad att göra fler..har så mycket idéer i huvet nu..*ler* Kanske, kanske ska jag göra den med STORA spindlar oxå..så kanske jag fastnar...fast det törs jag nog inte..haha!
    Har det börjat spira i rabatterna då..har du funnit nåt kul??
    Kram kram goa vän!!

    SvaraRadera