onsdag 29 maj 2013

320cm vågrät och 110cm lodrät... exkl fransarna.

Den täcker nästan hela väggen i sovrummet.. uppspikad på vägen för "Blockning" dvs att man först fuktar sjalen och sedan spänner ut den till den form den ska ha.. sen får den torka så... och det är precis vad min spindelsjal är utsatt för just nu. ;-D
löjligt många spikar gick det åt också....
 
 

här syns färgen lite bättre... det är som jag visat tidigare ett rätt melerat garn som jag använt mig av... går i lite jordiga samt blåa toner.. så snygg till jeans gissar jag! hihihi.. detta är mitt största virkade alster någonsin... och jag känner mig mycket stollt över det faktum att jag gjort ett plagg som jag själv kommer använda. en rätt härlig känsla!

Bakom sjalen så skymtas också våran "bedårande" 70:tals tapet.... och Nej den ska inte vara kvar!
här inne i sovrummet så ska det råda lugn... ja när vi har hunnit fixa till det förståss. ;-D


Annat nytt är att våra söta små Tissetatter äntligen har kommit hem!
de har ju bott hos sin Farmor under tiden som vi har flyttat och stökat här hemma... men så i Lördags så hämtade vi hem dem.. Bilfärden tyckte de väll inte så speciellt mycket om... men väl framme så var de enbart nyfikna.. ja kanske lite konfunderade över att "Deras" möbler var rätt men allting annat var fel.. men som de katter de är så tog de detta med gämnmod och gav sig ut på upptäcksfärd.

-Me! va gör du där ute då mamma!? och utan att ta med MIG ut!?

 
 -Vet inte vad mamma gör där ute.. men vist är det bra taskigt att inte ta med oss ut va!?


Sele är nu inköppt.. så snart ska de få följa med ut på tomten.. så får vi se vad de tycker om den saken sen.  blir intressant att se hur de reagerar på grannhundarna.. och på alla olika dofter och de andra katterna som finns i området... så utifrån det så får vi se om det får bli burbygge eller löplina.. eller kanske såsmåningom rentav frigående utomhus.  De visar i vart fall stort intresse av att få gå ut... så vi får prova och se hur det går helt enkelt.

jo. det jag höll på med, under övervakning av två nyfikna katter.. var att gå runt i trädgården och fotografera lite av de blommor och växter som kommer upp där. ;-D

Här är lite bilder ifrån vår trädgård i full blom!










 
 
Ha en Häääärlig dag vänner!
Kraaaaaaaam!

1 kommentar:

  1. Sjalen blev verkligen sååå snygg! *ler* Har hittat ett garn som påminner om ditt i sjalen..åtminstone färgställningen..men vet än inte vad det ska bli.
    Kul för missarna att äntligen komma på plats. Förstå vad spännande...hihi! Klart de vill ut..men det är bra att lära sig först var man bor..IFALL nåt händer..(smiter ur selen eller nåt) Jäklars vad fina bilder på blommorna..En blivande fotograf tror jag minsann..*blink* Kul att se allt som kommer..du har ju till o med äppelblom o kaprifol som doftar. Gissar att ni får en SUPER första sommar i huset..*ler*
    Kram och ha det gott kära vän..
    Ninnibus

    SvaraRadera