torsdag 9 maj 2013

Varning för Vildsvin!


Ja det är ju vad denna vägskyllt talar om... att det finns vildsvin i området. första gången jag sett en sånhär skyllt var när vi flyttade till huset i Rånäs... och min tanke var ju, förutom att vildsvin är jäkligt gott att äta! att det vore ju lite kul att se ett sådant ute i det fria.
Det har jag gjort nu.
Jag trodde ärligt talat först att det var en Björn som kom springade över vägen i skymmningen! jäklar vad den var både stor och lurvig!  men det var ett vildsvin alltså.
Maken, som sett ett vildsvin för några år sedan sa att det troligen var en "liten" sugga som vi sett.. jag bara känner, att om DET var en LITEN sugga... vill jag inte möta en stor Gallt ute på prommenad!

Såhär lurvig och rätt söt, var det vildsvinet som vi såg springa över vägen ett par killometer hemmifrån.
hoppas bara att den vi såg inte gör "hemmbesök" ;-)

1 kommentar:

  1. Usch vilka otäckingar!! Har inte sett nån vild ännu..men jag fotade några på Skansen tidigare..och huvva så stor de var. Det är ju som att möta en liten bisonoxå ju!! Det sägs att de härjar i trakten här..men jag har då inte fått mina gräsmatta förstörd..ännu.
    Kanske bra att dina grannar har hund en sån här gång..så den varnar och skrämmer bort ohyran..haha!
    Vargurin ska ju vara bra mot såna här bestar..men frågan är hur fanken man får tag på det..haha!
    En härlig helg till dig min vän..
    Kraaaaaaaaam

    SvaraRadera